loading...
خیرخوان عمومی فایر3
حسین.ت بازدید : 130 نظرات (0)

اخبار استانها- ایرنا- اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب ، اقتصادی برخاسته از اقتصاد اسلامی و در حقیقت کلید عدالت اجتماعی است و بر همین اساس دولت تدبیر و امید برای اجرا و تحقق آن عزمی استوار و جدی دارد.

 

یکی از محورهای مهم و اساسی در ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب توجه به عدالت اجتماعی و رفع کمبودهای موجود در جامعه است و اقتصاد مقاومتی نیز اقتصادی است که با محوریت مردم منجر به تقویت اقتصاد و عدالت اجتماعی خواهد شد و در حقیقت اولویت اصلی اقتصاد مقاومتی عدالت اجتماعی است.
با اجرای دقیق و تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، شاخص هایی همچون رشد اقتصادی ، تولید ملی ، عدالت اجتماعی ، اشتغال ، تورم و رفاه عمومی بهبود خواهد یافت و رونق اقتصادی بوجود خواهد آمد.
توجه به ظرفیتهای موجود کشور و سرمایه گذاری مناسب پایه و اساس رشد اقتصادی در کشور است و این مهم نقش بی بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.
بر همین اساس دولت یازدهم سعی دارد پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی به اهداف عالی آن که همان عدالت اجتماعی است دست یابد و کاملاً مشخص است که مسئولان قوه مجریه در این خصوص مسئولیت سنگینی را بر عهده خواهند داشت .
بر این اساس رییس جمهوری و هیات همراه در دومین مرحله از سفر به شهرستانهای استان تهران صبح پنجشنبه هفته گذشته در میان استقبال گسترده و پر شور مردم شهرستان های جنوب غرب استان تهران وارد اسلامشهر شد.
رییس جمهوری در جریان سفر به شهرستان های جنوب غرب استان تهران از نخستین شهرک صنعتی خصوصی چوب و صنایع وابسته کشور در احمد آباد مستوفی دیدن کرد.
سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان تهران قرار است در پنج مرحله انجام شود و مردم شهرستان های قدس،ملارد و شهریار در نخستین مرحله این سفر پنجم خردادماه امسال میزبان دکتر روحانی و هیات همراه بودند.
بر این اساس سفر مقامات بلند پایه دولت تدبیر و امید به شهرستانها که به طور یقین منشا خیر و برکات زیادی برای نقاط کم برخوردار و محروم کشور دارد در راستای رفع محرومیت ها و مشکلات انباشت شده گذشته انجام می شود .
اعضای هیئت دولت و معاونان آنها با سفر به مناطق مختلف کشور و براساس رویکردها و سیاست های محوری دولت تدبیر و امید مبنی بر خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم بمنظور رفع مشکلات و محرومیت های موجود برای توسعه متوازن مناطق کم برخوردار با دیگر مناطق کشور تلاش می کنند .
سفری که براساس یک برنامه هدفمند، کارشناسی شده و دقیق با شناسایی توانمندی ها و قابلیت ها، کمبودها و ضعف ها و تدوین راهکارها و برنامه های علمی و مشخص برای رفع مشکلات و محرومیت ها در یک دوره زمانی مشخص با توجه به امکانات و ظرفیت های دولت انجام می شود .
در سفر مقامات بلند پایه دولت تامین زیرساخت های بهداشت و درمان ؛ امکانات آموزشی و کسب و کار و اشتغال به منظور توسعه همه جانبه تمام مناطق کشور در دستورکار دولت قرار دارد و این مهم با جدیت پیگیری می شود.
در این سفرها حل مشکلات و رفع موانع توسعه و پیشرفت همه نقاط کشور در راستای رشد و توسعه متوازن استانها از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید بوده و نوع نگاه دولت به این امور یک نگاه کلان و استانی است.
دولت تدبیر و امید بر این باور است که توسعه و پیشرفت استانها در همه زمینه ها و بخش ها باید بصورت متوازن انجام پذیرد و با جدیت تمام مسائل را در این خصوص پیگیری می کند تا با وفاق و همگرایی دولت و ملت به توسعه مناطق کم برخوردار شتاب بخشد .
بر این اساس 42 مقام بلند پایه دولت یازدهم در هفته گذشته با حضور در بیش از 29 شهر و نشست با اقشار مختلف مردم و اطلاع از مشکلات آنان ؛ تلاش برای رفع مشکلات مناطق مختلف را رسالت اصلی خود دانسته و عزم خود را جزم کرده تا در مسیر تحقق آن بکوشند.
آنان خدمت صادقانه به ملت را جلوه ای از تحقق همدلی و همزبانی دولت و ملت دانسته و پیشرفت کشور در بخش های مختلف را در گرو تحقق عملی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می دانند .
گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی مجموع سفرهای اعضای دولت تدبیر و امید به مناطق مختلف کشور در هفته گذشته را که در حقیقت بازتاب تدابیر آنان برای گره گشایی از مشکلات مردم و حضور در صحنه عمل است در قالب یک بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد .
****شنبه دهم مرداد
-- معاون وزیر ارشاد: قم حلقه ارتباطی قوی اتصال فرهنگ دینی به فضای حاکمیتی کشور است
قم - ایرنا- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قم حلقه ارتباطی قوی برای اتصال ذخائر عظیم فرهنگ دینی با فضاهای حاکمیتی و مدیریتی کشور است.
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: این شهر مقدس جایگاه و پایگاه ویژه ای دارد و ده ها فضیلت تاریخی داشته و در دوره معاصر، پایگاه انقلاب اسلامی بوده است.
-- معاون حقوقی رییس جمهوری: بزرگترین سوء استفاده ها از عدم آشنایی مردم با مسایل حقوقی ایجاد می شود
ارومیه - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: بزرگترین سوء استفاده ها در کشور از عدم آشنایی مردم با مسایل حقوقی ایجاد می شود که باید در راستای آگاهسازی بیشتر مردم اقدامات جدی انجام شود.
الهام امین زاده روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: برای آگاهسازی بیشتر مردم لازم است که مباحث حقوقی از تریبون نماز جمعه و دیگر مناسبت های مذهبی در کشور و آذربایجان غربی طرح و با این اقدام به اصلاح امور در کشور کمک شود.
وی اظهار کرد: مفاهیم حقوقی در بین مردم ناشناخته مانده و اگر قوانین موجود با بیان ائمه جمعه منتقل شود، به طور یقین در مردم نهادینه شده و یک جامعه حقوق مدار خواهیم داشت.
-- معاون رییس جمهوری:پیشگیری از فساد به جای مچ گیری لازمه حرکت در شرایط پساتحریم است
ارومیه - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به لزوم ایجاد زمینه برای جرات تصمیم گیری در بین مدیران دستگاههای اجرایی در شرایط پساتحریم گفت: با توجه به این وضعیت، تعامل دولت و دیوان محاسبات باید از مچ گیرانه بودن به سمت پیشگیرانه بودن سوق یابد.
الهام امین زاده روز شنبه در اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی آذربایجان غربی در ارومیه افزود: در دوران پساتحریم نیاز به جرات مدیران برای تصمیم گیری داریم و این امر با مچ گیرانه بودن اقدامات نظارتی نمی تواند اتفاق بیفتد.
وی در ادامه با تاکید بر لزوم توانمندسازی مدیران دستگاههای اجرایی در حوزه حقوقی اضافه کرد: در دولت یازدهم بر خلاف سالهای پیش از آن، شبکه حقوقی با استفاده از کارشناسان حقوقی، حقوق دانان، اساتید و وکلا ایجاد و تقویت شد که امیدواریم با این رویکرد زمینه حقوق مدار بودن دستگاهها را فراهم کنیم.
-- رییس سازمان امورعشایر ایران:
سهمیه دانش آموزان عشایر در کنکور دانشگاهها از سال آینده احیا می شود
مشهد - ایرنا - رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: با پیگیری های انجام شده سهمیه دانش آموزان عشایر در کنکور دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از سال آینده احیا می شود.
کرمعلی قندالی روز شنبه در مراسم آغاز شانزدهمین اردوی دانش آموزان دختر مناطق عشایری کشور در مشهد افزود: موافقت های مقدماتی در شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه این مسئله امسال قطعی می شود و از سال آینده اجرایی می گردد اظهار کرد: براین اساس دانش آموزان عشایر در کنکور سراسری دانشگاهها برای رشته های خاص سهمیه خواهند داشت.
-- نعمت زاده: تبریز قطب خودروسازی تجاری و سنگین می شود
تبریز - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : شهر تبریز به عنوان یکی از صنعتی ترین مناطق کشور به قطب و مرکزیت ساخت خودروهای تجاری و سنگین تبدیل می شود.
محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در حاشیه گردهمائی روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان های کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد : با توجه به ظرفیت ها و مزیت های مختلف اقتصادی، صنعتی و تجاری آذربایجان شرقی و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تعدادی از صنایع از جمله خودروسازی در این منطقه حفظ و تقویت خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت های قطعه سازی تبریز به نحو شایسته ای بهره برداری شود، افزود : در حال حاضر زمینه های بسیار خوبی برای ساخت و تولید خودروهای تجاری و سنگین در این شهر به انجام رسیده است که باید برای تقویت آنها تلاش های مجدانه ای انجام داد.
-- افتتاح 20پروژه عمرانی همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به گلستان
گرگان - ایرنا - استاندار گلستان از سفر روز سه شنبه هفته جاری اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به این استان شمالی خبر داد و گفت: در جریان این سفر یک روزه 20 پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
حسن صادقلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: جمع آوری پسماند کاغذی که با 260میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است از جمله پروژه های آماده بهره برداری است که بصورت متمرکز همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری در گرگان افتتاح خواهد شد.
وی بدون اشاره به اعتبار هزینه شده برای 19 پروژه دیگر آماده افتتاح در استان گلستان اضافه کرد: همچنین با حضور معاون اول رییس جمهوری کلنگ اجرای دومین موزه روستایی کشور در قُرق از توابع شهرستان گرگان به زمین زده می شود.
-- وزیر صنعت، معدن و تجارت:بیش از یکصد هزار نفر در شهرک های صنعتی لوازم خانگی کشور اشتغال دارند
تبریز- ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از یکصد هزار نفر در 36 شهرک صنعتی لوازم خانگی کشور اشتغال دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی لوازم خانگی تبریز با نام 'چالش صنعت'، اظهار کرد : بیش از 50 شهرک خصوصی صنعتی لوازم خانگی در کشور وجود دارد که از این تعداد 36 شهرک به بهره برداری رسیده است .
وی افزود: در آذربایجان شرقی نیز جواز پنج شهرک صنعتی تخصصی لوازم خانگی به تصویب و سه شهرک در استان به بهره برداری رسیده است .
-- معاون حقوقی رییس جمهوری:تشکیل اتاق فکر در استان ها زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات حقوقی در کشور است
ارومیه ـ ایرناـ معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: تشکیل اتاق فکر حقوقی در استان ها زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات حقوقی در کشور است.
الهام امین زاده روز شنبه در جلسه شورای معاونان استانداری آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت شناسایی و بهره گیری از پتانسیل های حقوقی این استان در تصمیم گیری ها و مشکلات حقوقی افزود: با تشکیل اتاق فکر حقوقی استان ها متشکل از استادان حقوق و کارشناسان حقوقی دستگاه های نظارتی و اجرایی ، بسیاری از این مشکلات قابل رفع است.
-- معاون وزیر نیرو در امور آبفا: اجرای سریع طرح های آبرسانی برای تامین آب شرب مورد نیاز هرمزگان
بندرعباس- ایرنا- معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب با اشاره به بحران کم آبی در هرمزگان بر اجرای هر چه سریعتر طرح های آبرسانی برای تامین آب شرب مورد نیاز این استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم میدانی روز شنبه در بازدید از سد استقلال میناب اظهار داشت: از جمله این طرح ها، طرح احیاء و تعادل بخشی و طرح اضطراری تامین آب شرب مورد نیاز شهرها و روستاهای هرمزگان است.
وی افزود: با توجه به خشکسالی بی سابقه و کمبود شدید آب ، مدیریت صحیح در مصرف مقوله ای است که باید از سوی مرد معاون رییس جمهوری: با همکاری سه قوه ، قوانین مخل سرمایه گذاری تغییر می کند
ارومیه - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: قوانین مخل سرمایه گذاری در کشور در کمیسیون مشترکی با حضور نمایندگان قوای سه گانه برای تغییر پیگیری می شوند.
الهام امین زاده عصر روز شنبه در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه افزود: برخی قوانین مصوب در سال های گذشته مشکلاتی را در مقابل سرمایه گذاری ایجاد می کنند که مصمم هستیم این قوانین را شناسایی کرده و با همکاری مجلس شورای اسلامی این قوانین تغییر دهیم.
وی اضافه کرد: از سرمایه گذاران نیز درخواست می کنیم قوانین مزاحم کسب و کار را به ما اطلاع بدهند تا در صورت لزوم تصمیماتی در این خصوص گرفته شود.م مورد توجه قرار گیرد.
-- نعمت زاده: سیاست دولت افزایش چهار برابری صادرات غیرنفتی است
تبریز - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات فعلی 50 میلیارد دلاری محصولات غیرنفتی کشور گفت: افزایش چهار برابری صادرات غیر نفتی جزو سیاست گذاری های دولت در سه سال آینده است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده شامگاه شنبه در همایش روز صنعت و معدن در تبریز با اشاره به موفقیت تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای با کشورهای 1+5 اظهارکرد: این امر بسیار بزرگ و ارزشمند در سایه حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به دست آمده است.
وی با بیان اینکه توافق هسته ای، علت رفع مشکلات کشور در تمام حوزه ها نیست، افزود: به طور حتم این گشایش باید به توسعه اقتصادی، صنعتی و سرمایه گذاری کشور منجر شود که تاکید رییس جمهوری هم بر گشایش توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است.
-- رییس خانه صنعت ومعدن: بهره بالای بانکی توان رقابت تولیدکنندگان را کاهش می دهد
تبریز- ایرنا - رییس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان اینکه اقتصاد کشور مهمترین مولفه امنیت ملی است با انتقاد از بهره بالای تسهیلات بانکی گفت: این مهم توان رقابت تولید کنندکان را کاهش می دهد.
سید عبدالوهاب سهل آبادی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در تبریز افزود: تکلیف ما در دوران انتقال و پسا تحریم، تولید کالاهای با کیفیت و تکلیف دولت ارایه برنامه های لازم و حمایت جدی از تولیدکنندگان داخلی است.
****یکشنبه یازدهم مرداد
-- معاون وزیر تعاون: کارآفرینان برتر به عنوان مشاوران دولت بکار گرفته شوند
خرم آباد - ایرنا - معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینان برتر کشور باید به عنوان مشاوران امین و صادق تصمیم سازان و دولت بکار گرفته شوند.
به گزارش ایرنا، سید حسن هفده تن روز یکشنبه در دهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر لرستان افزود: اکنون جای خالی این کارآفرینان درکنار دولتی ها احساس می شود و چنانچه از تجربیات این افراد استفاده نشود، افراد دیگری به جای آنان تصمیم خواهند گرفت.
وی با اشاره به برخی مشکلات کارآفرینان اظهارکرد: سیستم بروکراسی کنونی، کارآفرینان نوآور محور را با مشکلاتی مواجه کرده به نحوی که بسیاری از سازمان ها و نهادها ژن نوآوری ندارند یا قابل تطابق با نوآوری نیستند.
-- بازدید هیاتی به نمایندگی از معاون رییس جمهوری از مناطق سیل زده البرز، مازندران و تهران
کرج - ایرنا - هیاتی متشکل از مسوولان و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نمایندگی از محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ظهر یکشنبه از روستای سیل زده سیجان در ارتفاعات جاده چالوس بازدید کردند و قرار است این هیات بازدیدی از مناطق سیل زده مازندران و تهران نیز داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر حاجی محمدی عضو این هیات ظهر یکشنبه در روستای سیل زده سیجان در ارتفاعات جاده چالوس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: این هیات سه نفره که کارشناسان هر استان آنها را همراهی می کنند، قرار است عصر امروز یکشنبه به استان مازندران رفته و از مناطق سیل زده در این استان نیز بازدید داشته و نشستی با مسوولان استان داشته باشند و پس از آنها نیز بازدید از مناطق سیل زده استان تهران در دستور کار قرار دارد.
-- رییس سازمان بهزیستی: معلولان از حقوق و مزایای قانون کار بهره مند می شوند
ساری- ایرنا- رییس سازمان بهزیستی گفت: در بسته حمایتی جدیدی که برای معلولان تعریف شده، این افراد از حقوق و مزایای قانون کار بهره مند می شوند.
انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در حاشیه آیین آغاز ساخت خانه سالمندان در آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بسته جدید حمایت از معلولان که با بازنگری قانون قبلی آماده شده تا هفته آینده برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.
وی ادامه داد : با تصویب این قانون ، مستمری ماهانه به معلولان پرداخت نخواهد شد ولی آنان از حداقل حقوق و مزایای قانون کار برخوردار خواهند شد.
-- رییس جمهوری به جنوب غرب تهران می رود
تهران - ایرنا - استاندار تهران گفت که رییس جمهوری و هیات دولت روز پنجشنبه در سفر به شهرستانهای جنوب غرب استان، به اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم می روند.
سید حسین هاشمی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سفر رییس دولت تدبیر و امید به شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم دومین سفر رییس جمهوری به استان تهران است، افزود: در این سفر مشکلات شهرستان های جنوب غرب استان تهران مورد بررسی قرار می گیرد.
-- مشاور وزیر ورزش: آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به قطب هندبال کشور را دارد
ارومیه - ایرنا - مشاور وزیر و رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحولات اداری وزارت ورزش و جوانان گفت: هندبال آذربایجان غربی ظرفیت تبدیل شدن به قطب اصلی کشور را دارد.
حجت الله دارابی شامگاه یکشنبه در نشست تخصصی هیات هندبال آذربایجان غربی افزود: شهر ارومیه امکانات سخت افزاری بسیار خوبی در اختیار دارد و وجود ورزشگاه شش هزار نفری نعمت بزرگی است که در اختیار خانواده ورزش این استان قرار گرفته است.
-- ابتکار:ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مشی دولت یازدهم است
یاسوج - ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست صبح روز دوشنبه بدو ورود به یاسوج با حضور در گلزار شهدای این شهر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مشی دولت یازدهم دانست .
معصومه ابتکار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، دستاوردهای ارزنده انقلاب اسلامی را ثمره به بارنشستن آرمان شهدا و ایستادگی ملت ایران خواند.
وی با اهدا گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره 120 شهید شهر یاسوج را گرامی داشت و گفت: ملت ایران مدیون ایثارگری شهدا و رزمندگان است.
-- ابتکار: نگاه دولت یازدهم به حفظ محیط زیست و جنگل ها ویژه است
یاسوج - ایرنا- معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد که نگاه و رویکرد دولت یازدهم وشخص رییس جمهوری برای حفاظت و صیانت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل ها از جمله در حوزه زاگرس ویژه است.
به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در رزمایش اطفای حریق جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد افزود: دولت در این زمینه با سیاست، برنامه ریزی منسجم و مدیریت صحیح و کارآمد ورود پیدا کرده است.
****دوشنبه دوازدهم مرداد
-- وزیر تعاون: رفع نابرابری ها از اهداف سفرهای استانی است
گرگان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرگان گفت: رفع نابرابری ها در استان های مختلف کشور از اهداف سفرهای استانی رییس جمهوری و اعضای هیات دولت است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه گرگان مرکز استان گلستان، افزود: یکی از برنامه های دولت مطالعه کمبودهای استانها و رفع آن در قالب برنامه ششم توسعه است.
وی تصریح کرد: امید داریم با برنامه ریزی های انجام شده چند استان نابرابر به عدالت و برابری در همه زمینه ها دست یابند.
ربیعی در خصوص برنامه های سفر به استان گلستان نیز گفت: بررسی چند بروژه مختلف در زمینه اشتغال ، درمان و بیمه روستایی در دستور کار قرار دارد.
-- نوبخت: رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم دولت را مکلف به تحقق رشد 8 درصدی کردند
زنجان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گفت: رشد متوسط هشت درصدی در تمامی حوزه ها از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای تدوین برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده است.
محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان توسعه را حرکت از وضعیت موجود به سمت شرایط مطلوب عنوان کرد و افزود: تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی با راهبرد و رویکردهای تعریف شده است.
وی مشارکت فعالان اقتصادی در اجرای سیاست های پساتحریمی دولت را ضروری خواند و اظهار کرد: با توجه به مقارن بودن سال 1392 به عنوان سر آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید با سومین سال اجرای برنامه پنجم توسعه، برنامه ریزی ها در راستای اعمال سیاست های تکمیلی، باید انجام می شد.
-- وزیر تعاون: داشتن جامعه ای با نشاط و امیدوار برنامه دولت است
گرگان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همدلی مردم و دولت می تواند مشکلات عمده بخش های مختلف کشور را حل کند، گفت: داشتن جامعه ای با نشاط و امیدوار برنامه دولت است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در مراسم افتتاح سالن ورزشی کارگران شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان، اظهار داشت: داشتن جامعه ای با نشاط و سرزنده که همگان بتوانند در آن حرف خوب بزنند و سخن خوب همدیگر را بشنوند، از سیاست های دولت است.
-- وزیر کشور:کرمان شاهد نوآوری های بسیار به همت استاندار است
کرمان - ایرنا - وزیر کشور گفت: نوآوری های بسیاری را مانند مثلث توسعه، همیاران آب و منشور اخلاقی انتخابات به همت استاندار در کرمان انجام شده است .
به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در بدو ورود به فرودگاه کرمان در جمع خبرنگاران افزود: بحث مثلث توسعه که استاندار و ائمه جمعه آن را پیگیری می کنند موفق بوده و استاندار کرمان آن را در دولت ارایه کرده است.
وی بیان کرد: طرح همیاران آب که در استان کرمان اجرا شده با توجه به بحران آبی که داریم در شورای امنیت کشور مطرح می شود و از استاندار کرمان می خواهیم تجربه اجرای این طرح در استان را در آن نشست مطرح کنند.
-- رحمانی فضلی:کشور در مسیر خوبی قرار دارد
کرمان - ایرنا - وزیر کشور گفت: در زمان حاضر کشور در مسیر خوبی قرار دارد و بین رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری، رییس قوه قضاییه و رییس مجلس شورای اسلامی وحدت، انسجام و هماهنگی وجود دارد که یکی از نتایج این وحدت توافق هسته ای است.
به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی عصر دوشنبه در دیدار با آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: از این به بعد با برداشتن تحریم ها اوضاع بهتر و دست دولت بازتر می شود که امیدواریم مردم از مواهب این توافق استفاده کنند.
وی بیان کرد: از نظر امنیتی نیز کشور علیرغم همه مسائل، شرایط بسیار خوبی دارد و با توجه به این که در کشورهای همسایه ناامنی هایی وجود دارد اما شرایط کشور ما بسیار خوب است.
-- نوبخت: تکمیل پروژه های بیش از 80 درصد پیشرفت در اولویت کاری دولت است
زنجان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: تکمیل و اتمام پروژه های دارای پیشرفت بیش از 80 درصدی در اولویت کاری دولت تدبیر و امید قرار دارد.
محمد باقر نوبخت روز دوشنبه در جریان بازدید از دو پروژه نیمه کاره ورزشی در زنجان «استادیوم 15 هزار نفری و پیست دوچرخه سواری» افزود: دولت برای طرح های بدون توجیه که فقط بار مالی به جا گذشته است، اعتباری تخصیص نخواهد داد.
وی پیش از این و در خرداد امسال نیز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران با اشاره به تقسیم بندی دوباره طرح های عمرانی به سه دسته برای تکمیل گفته بود: طرح های دسته اول طرح هایی هستند که باید از سوی دولت تکمیل شود، دسته دوم طرح هایی که دولت با مشارکت بخش خصوصی تکمیل می کند و دسته سوم نیز طرح هایی را شامل می شود که به صورت کامل به بخش خصوصی واگذار می شود.
-- معاون وزیر: سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی باید به 40 درصد برسد
سمنان - ایرنا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم بحش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی باید به 40 درصد افزایش یابد.
محسن صالحی نیا روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صنایع در شهرستان گرمسار استان سمنان، اظهار کرد: در حال حاضر، سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی در کشور 31 درصد است و تلاش می شود این میزان به 40 درصد ارتقا یابد.
وی یاد آور شد: طرح افزایش 9 درصدی سهم صنعت و معدن از تسهیلات بانکی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار دارد.
-- وزیر تعاون: عشق دولت خدمت به طبقات پایین جامعه است
گنبدکاووس- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عشق دولت خدمت به فقرا، کارگران و طبقات محروم جامعه است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذاری نمی کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در َآیین آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان آزادشهر، افزود: همانطور که رییس جمهوری در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کردند، همه مردم را زیر پوشش بیمه خواهند برد، این هدف کمتر از دو سال جامه عمل به خود پوشید.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متحول شده است، افزود: سازمانی که در گذشته نه چندان دور در مظان اتهام بود، امروز به جای امنی برای کارگران و اقشار تحت پوشش تبدیل شده است .
ربیعی گفت: هم اکنون 278 درمانگاه و 78 بیمارستان تامین اجتماعی خدمات لازم را برای بیمه شدگان بصورت رایگان ارائه می دهند.
-- نوبخت: پیشرفت کشور مستلزم توسعه متوازن تمام استان ها است
زنجان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: توسعه فقط در تهران اتفاق نمی افتد و پیشرفت کشور مستلزم رشد متوازن تمام استان ها است.
به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت» شامگاه دوشنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان زنجان افزود: امروزه همه دولت ها برای اینکه در رقابت جهانی موفق تر باشند تلاش می کنند تا توسعه یافته تر شوند و هر کشوری که توسعه یافته تر باشد خود به خود در جایگاه برتری قرار می گیرد.
وی هدف راهبردی سند چشم انداز 20 ساله کشور را توسعه یافتگی بیان کرد و یادآورشد: این سند در سال 1384 در جمهوری اسلامی ایران به دستور رهبر معظم انقلاب در دستور اجرای دولت قرار گرفت.
-- با حضور وزیر کشور/ باغ تاریخی فتح آباد در کرمان افتتاح شد
کرمان - ایرنا - باغ تاریخی فتح آباد پس از بازسازی و مرمت شامگاه دوشنبه با حضور وزیر کشور در کرمان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا معاونان و مشاور ارشد وزیر کشور، استاندار کرمان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سایر مسوولان و شمار زیادی از مردم در آیین افتتاح این اثر ارزشمند در 25 کیلومتری شهر کرمان حضور دارند.
این باغ که فضل علی خان بیگلر بیگی در دوره قاجار آن را بنیان نهاد در شهر اختیارآباد احداث شده و الگوی ساخت باغ شاهزاده ماهان است.
-- نوبخت:تلاش دولت برای تک رقمی کردن تورم/با آزاد شدن شش تا هفت میلیارد دلار اعتبار جدید به طرح های عمرانی تخصیص می یابد
زنجان – ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دولت تمام تلاش خود را برای کاهش نرخ تورم به زیر 10 درصد به کار گرفته است.
«محمدباقر نوبخت» شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: توان خرید مردم به علت وجود تورم پایین است و به هر میزان که تورم کاهش یابد به همان اندازه نیز قدرت خرید مردم بالا می رود.
وی یاد آور شد: دولت در سال گذشته، برای افزایش توان خرید مردم اقدام به تصویب افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولتی کرد، چرا که نرخ تورم را 20 درصد پیش بینی کرده بود اما در عمل فقط موفق به افزایش 15درصدی این رقم شد.
-- وزیر کار، تعاون و رفاه: از وضعیت نامطلوب اقتصادی عبور کرده ایم
گرگان - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال های گذشته وضعیت اقتصاد کشور نامطلوب بود، گفت: در حال حاضر از این مرحله عبور کرده ایم اما برای رسیدن به اهداف راه درازی در پیش داریم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در جمع مردم و مسوولان شهرستان علی آباد در شرق استان گلستان افزود: وضعیت اقتصاد کشور تثبیت شده و دولت تدبیر و امید با درک این که در چه شرایط تاریخی قرار داریم و چه مشکلاتی پیش رو است، پا به عرصه گذاشته و در فهم مسائل با مردم اشتراک نظر دارد.
وی تاکید کرد: اولین گام در تصمیم گیری این است که به هم (ملت و دولت) دروغ نگوییم و غیر واقعی جلو نرویم و با درک شرایط برای توسعه کشور گام های ارزشمند برداریم.
-- وزیر تعاون ، کارورفاه اجتماعی:خدمات پرسنل بهزیستی به مددجویان خالصانه و همراه با عاطفه است
گنبدکاووس - ایرنا - وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: خدمات پرسنل بهزیستی به مددجویان، علاوه بر حضور فیزیکی، خالصانه و همراه با عاطفه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی عصر دوشنبه در آیین متمرکز شش مرکز خدماتی و اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گلستان در گنبدکاووس افزود: همه کارکنان دولت به بخش های مختلف خدمات ارائه می کند ولی پرسنل بهزیستی با روح و روان مددجویان سرکار دارد به هنگام ارائه خدمات از احساس و عاطفه خودشان بیشتر مایه می گذارند.
-- رییس سازمان محیط زیست :هیچ پروژه توسعه ای بدون ارزیابی زیست محیطی در کشور اجرا نمی شود
یاسوج - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هیچ پروژه عمرانی و یا توسعه ای بدون ارزیابی زیست محیطی در کشور اجرا نمی شود و این روند با جدیت دنبال خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست با فعالان و مسوولان تشکل های زیست محیطی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال های گذشته مشکلاتی در این زمینه در کشور وجود داشت اما اکنون چنین رویه ای دچار تغییر اساسی شده است.
-- وزیر کشور: کرمان به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی مطرح خواهد شد
کرمان - ایرنا - وزیر کشور گفت: تلاش خواهیم کرد با مصوبه دولت کرمان را با توجه به توان داخلی و ظرفیت های خوب مردم ، شهر نمونه و الگوی اقتصاد مقاومتی مطرح کنیم.
به گزارش ایرنا «عبدالرضا رحمانی فضلی» شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح باغ فتح آباد در شهر اختیار آباد از توابع شهرستان کرمان افزود: این استان در نخستین ابتکار برای شهر مقاومتی پیشگام بود و ما هم اکنون بر روی قلعه گنج به عنوان شهر نمونه مقاومتی کار می کنیم.
وی گفت: ان شاء الله شما بتوانید در حوزه واگذاری اختیارات به استان ها و اقدامات توسعه ای مبتنی بر توانمندی های داخلی در این عرصه هم خط شکن باشید و بتوانید الگوی خوبی را ارایه دهید.
-- ابتکار: آمادگی چهارکشور اروپایی برای همکاری های زیست محیطی درایران
یاسوج - ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست از برنامه ها و سیاست های راهبردی این سازمان در دوران پساتحریم و بهبود اوضاع و شرایط خبر داد و گفت: تاکنون چهار کشور اروپایی در زمینه همکاری های زیست محیطی اعلام آمادگی کرده اند.
به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست خبری در یاسوج این چهار کشور را شامل ایتالیا، فرانسه ، نروژ و لهستان دانست و گفت: با تعامل و گشایشی که با این چهار کشور و سایر کشورهابرقرار می شود بخش عمده ای از چالش های زیست محیطی نیز حل خواهد شد.
****سه شنبه سیزدهم مرداد
-- جهانگیری وارد گرگان شد/برنامه سفر معاون اول رییس جمهوری به گلستان
گرگان - ایرنا - اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و هیات همراه صبح امروز سه شنبه با استقبال استاندار گلستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد این استان شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا سفر معاون اول دولت تدبیر و امید به گلستان یک روزه است و شماری از مقامات و مسوولان دولتی از جمله مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی وی را همراهی می کنند.
شرکت در مراسم افتتاح متمرکز 15 طرح صنعتی و کشاورزی گلستان با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال، ریل باس یا قطار محلی در مسیر گرگان - اینچه برون از جمله برنامه های سفر معاون اول رییس جمهوری در این استان است.
-- یک مسوول: باید چالشهای نخبگان ایرانی خارج از کشور رفع شود
مشهد - ایرنا - معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: باید چالشها و موانع مسیر نخبگان ایرانی در خارج از کشور رفع، زمینه رفت و آمد آنان تسهیل و امکان انتقال تجارب و توانمندیها به داخل فراهم شود.
علی مرتضی بیرنگ دوشنبه شب در نهمین دوره همایش استادان و دانشجویان ایرانی شاغل به تدریس و تحصیل در خارج از کشور در مشهد افزود: نمی توان مانع رفتن دانشجویان و نخبگان به خارج شد ضمن آنکه اقدامی منطقی و صحیح هم نیست.
وی گفت: این امر خود زمینه کسب تجربه، تخصص و ارتقا توانمندیها را فراهم می کند که در صورت بهره برداری صحیح برای کشور مفید خواهد بود.
-- باحضور معاون اول رییس جمهور/ قطار مسافربری گرگان - اینچه برون راه اندازی شد
گرگان - ایرنا - قطار مسافربری و محلی گرگان - اینچه برون صبح سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول دولت تدبیر و امید، در استان مرزی گلستان راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون اول رییس جمهور در سفری یک روزه صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی گرگان وارد استان گلستان شد.
این قطار مسافربری که با هزینه 150 میلیارد ریال راه اندازی شده ،دارای چهار واگن بامجموع ظرفیت 336 نفر است که بصورت روزانه (دو بار رفت و برگشت) در مسیر 75 کیلومتری گرگان تا مرز اینچه برون (ایران- ترکمنستان) به ججابجایی مسافر می پردازد.
کرایه هر نفر با این قطار که دارای دو کشنده در طرفین است و به اصطلاح به آن قطار دو کله نیز می گویند، 2 هزارو 500 تومان است.
-- معاون سازمان مدیریت:اتمام 2 هزارو 900 طرح نیمه تمام در کشور نیازمند 18 سال زمان است
زنجان - ایرنا - معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: تکمیل و بهره برداری از دو هزار و 900 طرح نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل، نیازمند 18 سال زمان و 400 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
علیرضا صالح شامگاه دوشنبه در مراسم معارفه مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان افزود: در سال 86 سازمان مدیریت و برنامه ریزی ماهیت خود را از دست داد.
وی یادآورشد: در اقدامی که مورد تایید قانون نبود، از نظر منطقی نیز برخلاف قانون نسبت به ادغام آن با استانداری ها اقدام شده بود.
-- جهانگیری: شرایط جدید کشور فرصت مناسب برای رشد اقتصادی فراهم کرده است
گرگان - ایرنا- معاون اول رییس جمهوری اولویت نخست کشور را توسعه گردشگری بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط جدید کشور و جمع بندی مذاکرات هسته ای، فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی، توسعه و سرمایه گذاری فراهم شده است.
به گزارش ایرنا ، اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه در بدو ورود به استان گلستان ازطریق فرودگاه بین المللی گرگان اظهارکرد: استان گلستان با توجه به ظرفیت های بالا در حوزه گردشگری و ابنیه تاریخی فراوان، شایستگی لازم برای توسعه در این بخش را دارد.
وی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان در بخش های کشاورزی و گردشگری، افزود: ظرفیت های بخش کشاورزی استان و توسعه صنایع وابسته به آن از دیگر اولویت های دولت در این استان است.
-- با حضور معاون اول رییس جمهوری/15 پروژه صنعتی و کشاورزی گلستان با 800 میلیارد ریال افتتاح شد
گرگان - ایرنا- 15 پروژه صنعتی و کشاورزی گلستان با هزینه 800 میلیارد ریال روز سه شنبه در مراسمی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در گمیشان واقع در شمال غرب استان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا در آغاز مراسم افتتاح متمرکز پروژه های صنعتی گلستان که در کارخانه بازیافت کاغذ و مقوای سقر تپه گمیشان (شمال غرب گلستان) برگزار شد، دو نوجوان ترکمن با لباس محلی به معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه خیر مقدم گفتند.
حسن صادقلو استاندار گلستان در حاشیه این مراسم گفت: یک هزار و 400 هکتار آبیاری تحت فشار، بهره برداری از واحد تولید زنجیره ای مرغ در بخش مرغ گوشتی، مرغ مادر، جوجه یک روزه، خوراک طیور و کشتارگاه با ظرفیت یک میلیون قطعه و کانالهای آبرسانی سایت گمیشان از پروژه های افتتاحی در بخش کشاورزی استان است.
-- ابتکار: بهره برداری از جنگل های طبیعی تا 10 سال آینده متوقف می شود
گرگان - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست از توقف بهره برداری از جنگل های طبیعی کشور تا 10 سال آینده خبر داد و گفت: این طرح با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع کشور اجرا می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه افتتاح کارخانه بازیافت کاغذ شهرستان گمیشان در استان گلستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: بر این اساس و به منظور جایگزینی و تامین چوب مورد نیاز، تعرفه واردات چوب و کاغذ صفر شده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همچنین با توقف طرح های بهره برداری ازجنگل های طبیعی، طرح های گردشگری در این جنگل ها توسعه می یابد.
-- حجتی: دولت و مجلس حمایت ویژه از طرح های آبیاری نوین دارند
گرگان - ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی از حمایت ویژه دولت و مجلس از اجرای طرح های آبیاری نوین خبر داد و گفت: با وجود برخی محدودیت های مالی و اعتباری دولت، این طرح ها با جدیت پیگیری و اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، محمود حجتی روز سه شنبه در مراسم افتتاح متمرکز 15 پروژه صنعتی و کشاورزی گلستان که با حضور معاون اول رییس جمهوری در گمیشان از توابع این استان برگزار شد، افزود: اهمیت اجرای این طرح ها علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، افزایش تولید و درآمد و ایجاد اشتغال، بازده 2برابری بهره وری آب است.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه گلستان از ظرفیت های بسیار خوبی در بخش جنگل، دشت و زمین های حاصلخیز و ظرفیت متوسط بخش آب که بهتر از برخی استانهای دیگر است، بهره مند می باشد،افزود: اما هنوز از ظرفیت های بخش کشاورزی و نیز گردشگری آن بخوبی استفاده نشده است.
-- جهانگیری از تاسیسات پرورش ماهیان خاویاری آشوراده دیدن کرد
گرگان - ایرنا - اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در ادامه سفر به استان گلستان ظهر سه شنبه از تاسیسات پرورش ماهیان خاویاری در آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر دیدن کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا جهانگیری که در حال بازدید از بخش های مختلف جزیره آشوراده است، همچنین از کانال خوزینی محل ورودی آب دریای خزر به خلیج گرگان دیدن کرد.
-- وزیر تعاون: یارانه نقدی راهکار تامین رفاه خانواده ها نیست
گرگان - ایرنا - وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سالها الگوی توسعه ارایه داده ایم اما هنوز فقر در جامعه برطرف نشده است، گفت: دادن کمک یارانه نقدی راهکار تامین رفاه در زندگی خانواده ها نیست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست تشکل های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: باید به جای کمک نقدی و پرداخت یارانه به خانواده ها، این کمک ها در راستای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در بخش ایجاد شغل و تولید هزینه شود.
-- باحضور رییس سازمان میراث فرهنگی/بازارچه صنایع دستی گلستان در گرگان افتتاح شد
گرگان - ایرنا - بازارچه صنایع دستی استان گلستان عصر سه شنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گرگان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، راه اندازی این بازارچه که در بافت قدیم محله سرچشمه گرگان و در خانه معروف به باقری ها واقع شده است، شامل دو مرحله می باشد که مرحله نخست آن هم اکنون با حضور مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی مورد بهره برداری قرار گرفت.
مرحله نخست این بازارچه صنایع دستی دارای 23 غرفه در 28 رشته می باشد که تعداد 35 هنرمند فعال درحوزه صنایع دستی گلستان در آن حضور دارند.
-- معاون وزیر کار: زنجیره تولید در کارگاه های پرخطر بازطراحی شد
گنبدکاووس- ایرنا- معاون وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: زنجیره تولید کارگاه های پرخطر باز طراحی شده و از مدل های جدید استفاده می شود.
سید حسن هفده تن روز سه شنبه پس از بازدید از معدن زغالسنگ تخت مینودشت در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دولت تدبیر و امید برای حفظ ایمنی کارگران بسیار حساس است و برای حفظ سلامتی آنها اقدام لازم انجام خواهد شد.
-- کاروان تدبیر و امید به استان همدان سفر می کند
همدان - ایرنا - استاندار همدان گفت: رییس جمهوری و هیات دولت بزودی میهمان مردم شریف همدان خواهند بود.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری همدان محمد ناصر نیکبخت در جلسه بررسی طرح های معرفی شده به صندوق توسعه ملی بیان کرد: انتظار این است که مردم، رسانه ها ، صدا و سیما، تشکل های مردمی، سمن ها، فعالان اقتصادی، صنعتی و گردشگری، اصناف و بازار که در واقع میزبان اصلی هستند، در برگزار شدن آبرومند برنامه ها نقش آفرینی کنند.
وی افزود: سفر هیات دولت با برنامه هایی که آماده شده بسیار برای استان برکت خواهد داشت و در زیربناهای اساسی استان مانند آب، راه آهن، صنعت و تولید، تحول ایجاد خواهد کرد.
-- جهانگیری: دولت حمایت جدی تری از روستاها خواهد داشت
گرگان - ایرنا - معاون اول رییس جمهور بر حمایت جدی تر دولت از روستاها تاکید کرد و گفت: روستاها به عنوان مراکز تولیدات اساسی و استراتژیک کشور بوده و مهاجرت روستاییان به شهرها به تولید آسیب وارد می کند.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری عصر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرائی دومین موزه روستائی کشور در گلستان اظهار داشت: به همین دلیل در نهاد ریاست جمهوری معاونت روستائی به صورت مستقل تشکیل تا کارهای مربوط به روستاها به صورت ویژه پیگیری شود.
وی ادامه داد: اگر دولت در بخش روستایی هزینه کند، این هزینه هدررفت نمی باشد، بلکه در آینده بازگشت سرمایه بوده و در واقع اگر فکری به حال این مساله نشود، تولید کشور به شدت آسیب می بیند.
-- معاون وزیر جهاد کشاورزی:صادرات مواد پروتئینی امسال 30 درصد افزایش یافت
سمنان - ایرنا - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 30 درصدی صادرات مواد پروتئینی از کشور در سه ماهه نخست سال 94 خبر داد.
حسن رکنی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات عشایر در گرمسار استان سمنان گفت: سال 93 بیش از 150 هزار تن مرغ و تخم مرغ و 650 هزار تن لبنیات به کشورهای همسایه صادر شد که این رقم در سه ماهه نخست امسال،30 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به فراهم شدن زمینه صادرات محصولات پروتئینی از امسال به کشور روسیه، افزود: کشور در زمینه تولید مرغ نیز قادر است بیش از 50 درصد افزایش تولید داشته باشد و با شناسایی بازارهای هدف، از این ظرفیت تولید برای صادرات استفاده می شود.
-- وزیر اطلاعات: پیوند دولت و ولایت بسیار محکم است
کرمانشاه - ایرنا - وزیر اطلاعات با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر مذاکرات هسته ای اشراف کامل داشتند، گفت: دولت و رهبری یکی هستند و پیوند بین دولت و ولایت بسیار محکم است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه، مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه 1+5را دشوار دانست و اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که طرف مقابل هوشیار است و تلاش می کند که در مقابل ما بایستد ولی مذاکره کنندگان ما همچون رزمندگان عمل کردند و با موفقیت کار را پیش بردند.
حجت الاسلام علوی با اشاره به حمایت های رهبری از تیم مذاکره کننده و نظارت بر آنها افزود: رهبری در عین بی اعتمادی به طرف مقابل از مذاکره حمایت می کردند.
-- با حضور وزیرتعاون/افتتاح اولین مرکز تحقیقات وتعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار شمال کشور
گرگان- ایرنا- اولین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار منطقه شمال کشور عصر سه شنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرگان مرکز استان گلستان به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این مرکز با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت کار در بین نیروی انسانی شاغل در واحدهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، کشاورزی و معادن از طریق رشد توانایی ها و دانش عمومی و تخصصی افراد در زمینه حفاظت فنی و بهداشت کار و در راستای کاهش حوادث و بیماری های ناشی از کار در ساختمان شماره دو اداره کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی استان گلستان دایر شده است.
-- رییس سازمان میراث فرهنگی:19 اثر ملی و باستانی به ثبت جهانی رسیده است
گرگان-ایرنا- معاون رییس جمهوری ورییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت : تاکنون 19اثر ملی وباستانی کشور، در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.
به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر عصر سه شنبه درحاشیه آغاز عملیات اجرائی موزه میراث روستائی گلستان در پارک جنگلی قرق گرگان اظهارکرد: ایران به لحاظ آثار ثبت شده در جهان، رتبه یازدهم را دارد.
-- معاون وزیرکار بر ضرورت افزایش دستمزد کارگران معادن تاکید کرد
گرگان- ایرنا- معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرگان از پیگیری برای افزایش سطح دستمزد کارگران معادن کشور بویژه معادن ذغال سنگ خبر داد و گفت: این اقدام در راستای طبقه بندی مشاغل و فراهم سازی زمینه قدرت پس انداز مردم به اجرا درخواهد آمد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن هفده تن عصر سه شنبه در حاشیه بهره برداری از اولین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار شمال کشور در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار کرد: برای این کار در ابتدا به سمت افزایش دستمزد کارگران معادن بخش دولتی رفته و پس از آن کارگران معادن بخش خصوصی هم مشمول خواهند شد.
-- دیدار حجت الاسلام علوی و علمای اهل سنت و تشیع استان کرمانشاه/
وزارت اطلاعات کوچکترین تحرکات دشمنان را زیرنظر دارد/علمای شیعه و سنی منادیان وحدت هستند
کرمانشاه - ایرنا - وزیر اطلاعات با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) کوچکترین تحرکات دشمنان نظام و انقلاب را زیرنظر دارند، گفت: امنیت موجود در کشور مثال زدنی و در دنیا کم نظیر است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی شامگاه سه شنبه در جمع علمای اهل تشیع و تسنن استان کرمانشاه که در تالار برق کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: بخش زیادی از امنیت امروز کشور حاصل تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) است که با اشراف اطلاعاتی خود عملا اقدام هرگونه سوء استفاده از دشمنان را گرفته اند.
-- وزیر جهادکشاورزی:طرح های بزرگ زیرساختی در حوزه آب وخاک گلستان درحال اجرا می باشد
گرگان - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی درجلسه شورای اداری گلستان از اجرای چند طرح بزرگ وزیرساختی درحوزه آب وخاک دراین استان خبر داد و گفت : با بهره برداری از این طرح ها، توسعه گلستان شتاب می گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود حجتی سه شنبه شب درجلسه شورای اداری گلستان که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، اظهارکرد : این طرح ها که ازسال های گذشته اجرای آن آغاز شده ونیاز به منابع مالی زیاد دارد، تحول زا بوده وبرای توسعه گلستان مفید است.
-- قائم مقاوم وزیر کشاورزی:85 درصد هزینه توسعه آبیاری نوین به صورت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود
اراک- ایرنا- قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: 85 درصد هزینه توسعه آبیاری نوین (تحت فشار) به صورت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود.
خلیل آقایی عصر سه شنبه در جمع تولیدکنندگان محصولات کشاورزی استان مرکزی در اراک افزود: پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به کشاورزان برای توسعه آبیاری نوین رویکرد اصلی دولت تدبیر امید است که در دو سال گذشته موفقیت های چشمگیری نیز در این خصوص حاصل شده است.
-- جهانگیری: در شرایط پساتحریم بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد/ مخالفان 4 درصدی توافق هسته ای در حد چهار درصد حرف بزنند
گرگان - ایرنا - معاون اول رییس جمهور با اشاره به جمع بندی مذاکرات هسته ای و شرایط ایجاد شده پساتحریم در اقتصاد کشور بویژه حضور هیات های اقتصادی کشورهای اروپایی ، گفت: در این شرایط بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد ایران باشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا اسحاق جهانگیری سه شنبه شب در جلسه شورای اداری استان گلستان، اظهار کرد: امروز مشکل بیکاری از دغدغه های مسوولان و مردم بوده که رفع آن نیازمند رونق تولید و اقتصاد کشور است.
-- مقیمی: ملاک در انتخابات اجرای قانون و برخورد قاطع با متخلف است
مشهد - ایرنا - قائم مقام وزیر کشور گفت: ملاک در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اجرای صحیح و به جای قانون و برخورد قاطع با متخلف است تا بتوان به برگزاری انتخاب قانونمند و عادلانه امیدوار شد.
محمدحسین مقیمی سه شنبه شب در نهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در محل هتل جم مشهد افزود: در یک طرف انتخابات عده ای داوطلب و در طرف مقابل عده ای رای دهنده هستند که هر کدام براساس قانون حقوق مجزایی دارند.
وی بیان کرد: در قانون فعلی انتخابات اجازه تخریب فردی از داوطلبان از سوی رقبا یا افراد دیگر داده نشده و دستگاه قضا می تواند با متخلف برخورد کند.
****چهارشنبه چهاردهم مرداد
-- معاون وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه مراکز پرورش ماهیان خاویاری تاکید کرد
بروجرد- ایرنا- معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازده اقتصادی مراکز پرورش ماهیان خاویاری گفت: این مراکز باید در نقاطی که از نظر آب و هوایی شرایط مساعدی دارند، توسعه یابند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جلیل آقایی روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه های شیلات بروجرد افزود: توسعه مراکز پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان بروجرد با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی این شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی وضعیت شیلات بروجرد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امید است طرح پرورش ماهیان خاویاری بروجرد با تولید سالانه 50 تن گوشت به عنوان الگو در استان لرستان مطرح شود تا بتوان مراکز پرورش ماهیان خاویاری بیشتری در این استان تاسیس کرد.
-- مدیرعامل انتقال گاز ایران: پنج ایستگاه جدید در مدار تولید قرار می گیرد
همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: پنج ایستگاه جدید به مرور در منطقه هفت عملیات انتقال گاز در مدار تولید قرار می گیرد.
محمد علی امام روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران در تالار فجر همدان افزود: این ایستگاهها در پلدختر، کوهدشت، بیستون، دیوان دره و دهگلان ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه ایستگاه در منطقه هفت وجود دارد گفت: مراکز بهره برداری منطقه هفت بزودی پنج تا شش ایستگاه می شود که حجم عملیات گسترده ای خواهد داشت.
وی اضافه کرد: دو خط بزرگ با ظرفیت 110 میلیون متر مکعب تا پایان سال جاری به منطقه هفت اضافه خواهد شد و این امر برای رسیدن به صادرات به کشورهای همسایه است.
-- مدیرعامل سازمان اتکا:فضای سخت رقابتی برای فروشگاه های زنجیره ای در پساتحریم ایجاد می شود
بجنورد- ایرنا- مدیرعامل سازمان اتکا وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: فضای رقابتی سختی برای فروشگاه های زنجیره ای داخلی بخاطر حضور فروشگاه های خارجی در پساتحریم ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا محمدمهدی کربلایی روز چهارشنبه در آیین افتتاح رسمی فروشگاه زنجیره ای اتکا در شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: فروشگاه های زنجیره ای داخلی باید با ارتقای کیفیت کالاهای خود با فروشگاه های زنجیره ای خارجی رقابت کنند و این کار شدنی است.
وی اضافه کرد: هم اکنون وقبل از پساتحریم تعداد زیادی از فروشگاه های زنجیره ای خارجی برای فعالیت در کشورمان وارد ایران شده اند تا مجوزهایی را برای فعالیت اخذ کنند.
-- معاون وزیر کشور:اصول فنی در پروژه های گردشگری آبی رودخانه کارون رعایت شود
اهواز- ایرنا - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: پروژه های گردشگری آبی رودخانه کارون باید با رعایت اصول فنی و به نفع مردم اجرا شود.
به گزارش ایرنا هوشنگ خندان دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه «کافه جزیره» در ساحل کارون در اهواز در جمع خبرنگاران درباره مخالفت برخی کارشناسان با اجرای تاسیسات در بستر رودخانه کارون و لزوم اخذ مجوز لازم افزود: پروژه هایی که در ساحل اجرا می شود باید با رعایت ملاحظات فنی به اجرا درآید.
وی افزود: پروژه های گردشگری کارون می توانند در نشاط بخشی به شهروندان موثر باشند.
-- معاون وزیر ارشاد: معرفی فرهنگ اسلامی در جامعه ضروری است
گناباد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت معرفی فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: مقابله فرهنگی با فرهنگهای ضداسلامی و وارداتی به تنهایی کارساز نیست.
علی اصغر کاراندیش مروستی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع فرهنگی گناباد افزود: علاوه بر مقابله با فرهنگهای بیگانه باید به معرفی فرهنگ اسلامی و خودی نیز پرداخت و در مسیر فرهنگ سازی گام برداشت.
وی گفت: از فضاهای فیزیکی فرهنگی نیز باید استفاده بهینه صورت گیرد زیرا اگر اینگونه نباشد تمام هزینه ای که برای این فضاها شده به هدر می رود.
-- قائم مقام وزیر کشور بر نقش فرمانداران در توسعه تاکید کرد
مشهد - ایرنا - معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور بر لزوم بهره گیری فرمانداران از اختیارات قانونی با هدف توسعه هرچه بیشتر شهرستانها تاکید کرد.
استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه به نقل از محمدحسین مقیمی در گردهمایی فرمانداران، معاونان فرماندار و بخشداران این استان در مشهد گزارش داد: دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای آغاز کار در صدد تحقق شعارهای انتخاباتی خود برای تغییر در عرصه های مختلف برآمد.
وی افزود: دولت با در نظر گرفتن امکانات و شرایط موجود زمینه تدوین سیاستهای عملیاتی برای تحقق اهداف مندرج در برنامه پنجم توسعه را در دستور کار قرار داد.
-- رییس سازمان بهزیستی کشور:بخش عمده ای از موانع و محدودیت های اجرای قانون جامع معلولان مرتفع شد
یاسوج - ایرنا- معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی از نهایی شدن طرح جامع قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: بسیاری از موانع، مشکلات ، محدودیت ها و موارد اختلافی موجود در فرایند اجرایی شدن این قانون از سوی دولت یازدهم رفع شده است.
به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در همایش معاونان توانبخشی بهزیستی کشور در یاسوج افزود: این قانون که در سال 83 به تصویب رسید بنا به دلایل مختلف و نبود ضمانت اجرایی قوی هنوز به مرحله اجرا و عملیاتی نرسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به عزم راسخ دولت یازدهم بویژه شخص رییس جمهور و بازدیدهای میدانی از مراکز و حوزه های توانخبشی تحت حمایت سازمان بهزیستی، بسیاری از مشکلات، موانع و اختلافات موجود در این قانون حل شده است.
-- رییس سازمان امور اراضی تاکید کرد:برخورد قانونی با متخلفان ساخت و سازهای غیرقانونی
آستارا - ایرنا - رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: با متخلفان ساخت و سازهای غیرقانونی، برخوردی قانونی می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا قباد افشار روز چهارشنبه در جریان بازدید از منطقه حیران بندر آستارا در جمع مدیران و خبرنگاران اظهار کرد: حفاظت از اراضی کشاورزی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی با بیان اینکه برخورد قانونی با متخلفان ساخت و سازهای غیرقانونی می شود، افزود: برخورد جدی با متخلفان و زمین خواران در سطح کشور به شکل قانونی و قاطعی انجام می شود تا انتظار مردم برای حفظ اراضی حاصلخیز کشور برآورده شود.
-- طرح تحول نظام سلامت درمسیر خودگردانی ودرآمدزایی هوشمندانه قرارگرفته است
شهرکرد - ایرنا - معاون اجرایی دفتر نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح به مرحله خودگردانی و درآمدزایی هوشمندانه برای بیمارستانها رسیده است.
به گزارش ایرنا، نادرعسگری روزچهارشنبه در جریان بازدید از دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال وبختیاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برخلاف تصور برخی مبنی بر اینکه بخش قابل توجهی از درآمد هدفمندی یارانه ها برای طرح تحول نظام سلامت هزینه می شود این طرح به مرحله درآمدزایی و خودگردانی رسیده است .
-- معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:توسعه نشریات محلی در اولویت قرار دارد
تبریز - ایرنا - معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به تقویت و توسعه نشریات محلی در اولویت سیاست های عمومی دولت یازدهم قرار دارد.
حسین انتظامی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب افزود : با توجه به روند پیش روی جهان ارتباطات، نفوذ رسانه هایی که جنبه ملی دارند رو به کاهش بوده و ضرورت توسعه نشریات محلی بیشتر احساس می شود.
وی افزود : در حال حاضر فرآیند تقاضای انتشار نشریات محلی به شش ماه کاهش یافته و از طریق الکترونیکی صورت می گیرد.
انتظامی به اجرای طرح اشتراک نیم بهایی نشریات در کشور هم اشاره کرد و افزود : نبود نشریه در سبد خانوار کشور از آسیب های موجود به شمار می رود و راه کار رفع این مشکل، پرداخت نیمی از هزینه اشتراک و تمام هزینه ارسال نشریه از سوی وزارت ارشاد است.
-- مشاور وزیر علوم:
استانداردسازی مراکز آموزش عالی از برنامه های دولت در این بخش است
ارومیه- ایرنا- مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی و استانداردسازی مراکز آموزش عالی از برنامه های مهم دولت یازدهم در این بخش است.
عبدالحسین فریدون روز چهارشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: در چند سال گذشته توسعه کمی بی رویه ای در حوزه موسسات آموزش عالی در کشور صورت گرفته است که باید این امر ساماندهی شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر ساماندهی و استانداردسازی مراکز آموزش عالی، برخی از آنها نیز ادغام می شوند.
-- قائم مقام وزیر کشور: قانون فعالیت تشکلهای غیردولتی در ایران تدوین می شود
همدان - ایرنا - قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: قانون اساسی فعالیت تشکل های غیردولتی در ایران در حال تدوین بوده و مراحل نهایی را سپری می کند.
مرتضی میرباقری روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نخستین نشست منطقه ای تبیین وضعیت اجتماعی کشور و دومین نشست مشترک مسئولان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با مدیران دفاتر اموراجتماعی و فرهنگی استانداری ها در جمع خبرنگاران افزود: با وجود اینکه بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت ایران تحصیل کرده و دانشگاهی هستند باید این ظرفیت را هدفمند کرد.
وی اضافه کرد: در این راستا برای نهادینه کردن قدرت فوق العاده نسل جوان و تحصیل کرده و تجربیات نسل گذشته باید شمار نهاد مدنی را افزایش داد.
-- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات/100 هزار شغل در حوزه ارتباطات در کشور ایجاد می شود
اردبیل - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش برای ایجاد 100 هزار شغل درحوزه فناوری و ارتباطات در کشور در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا ، محمود واعظی عصر چهارشنبه در نشستی با فعالان حوزه ICT استان اردبیل با اشاره به پرداخت 280 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به 76 شرکت حوزه فناوری ارتباطات در کشور در ماه های گذشته افزود: اصل کار وزارتخانه بر حمایت از شرکت های فعال استوار است اما باید شرکت ها نیز توان خود را نشان بدهند.
وی همچنین از اعمال کمک های بانکی 1200 میلیارد ریالی به شرکت های دانش بنیان ، استارت آپ های مختلف و شرکت های اشتغال زا در کشور خبر داد.
-- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
فعالیت الکترونیک در کشور فرصت خوبی برای اشتغالزایی است
گرگان - ایرنا - معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فضای فعالیت های الکترونیک که در یک سال اخیر در سطح کشور گسترش یافته، فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی است.
به گزارش ایرنا؛ علی اصغر توفیق روز چهارشنبه در همایش نماد اعتماد الکترونیک در گرگان اظهار کرد: فضای رو به رشد فعالیت های الکترونیک در کشور به خاطر نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به این حوزه است.
وی افزود: گسترش این حوزه در کشور باعث شده تا سامانه تدارکات الکترونیک دولتی طراحی شود و خرید الکترونیک برای دولت در حال اجباری شدن است.
-- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
فناوری اطلاعات در استان های در حال توسعه باید زیربنا باشد
اردبیل - ایرنا - معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات گفت: فناوری اطلاعات باید در استان های درحال توسعه به منزله زیربنای زیربناها مدنظر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا؛ برات قنبری عصر چهارشنبه در نشست مشترک فعالان حوزه ICT استان اردبیل با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از رفع تحریم ها این وزارتخانه به توانمندسازی بخش خصوصی توجه جدی دارد و هر اندازه بخش خصوصی تقویت شود شاهد رشد پایدار اقتصادی در کشور خواهیم بود.
وی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کشور، وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات جایگاه خوبی خواهد داشت و اگر بر تولید محتوای بومی کار جدی صورت گیرد نتایج مثبتی به دست خواهیم آورد.
-- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:یکی از افتخارات دولت یازدهم لغو تحریم هاست
اردبیل - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخلاف دولت گذشته که به فهرست بلند بالای تحریم ها افتخار می کرد، یکی از افتخارات دولت یازدهم برداشتن این تحریم هاست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی چهارشنبه شب در نشست با بازرگانان استان اردبیل اظهار کرد: مقاومت و پایمردی ملت با هدایت های مقام معظم رهبری موجب شد تا تیم مذاکره کننده با تمام توان یکی از دغدغه های اصلی رییس جمهوری را به سرانجام رسانده و برای مردم و نظام افتخار بیافریند و این پیروزی بزرگ رقم بخورد.
-- رییس سازمان بهزیستی :افزایش خدمات رسانی اولویت دولت برای حمایت از مددجویان بهزیستی است
گچساران - ایرنا- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی گفت:افزایش خدمات رسانی اولویت دولت یازدهم برای حمایت از مددجویان بهزیستی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بند پی چهارشنبه شب در جمع مددجویان بهزیستی گچساران با یادآوری حمایت از اقشار آسیب پذیر برای کاهش آسیب های اجتماعی افزود: سیاست دولت برای خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی نگرش فراگیر و عملگرایی است.
وی اظهار کرد: امسال 16هزار میلیارد ریال به بهزیستی کشور اختصاص یافته است.
-- معاون وزیر کشور:
نمایندگان در خصوص طرح شهرداری ها در مجلس با دید باز تصمیم گیری کنند
اهواز- ایرنا - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: نمایندگان مجلس در خصوص طرحی که اخیرا راجع به شهرداری ها در مجلس مطرح شد، با افق و دید باز تصمیم گیری کنند.
به گزارش ایرنا؛ معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزارت کشور چهارشنبه شب در نشستی با شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرستان های خوزستان، اظهار کرد: دو هفته گذشته طرحی راجع به شهرداری ها در صحن مجلس مطرح شد که با یک ابهام حقوقی مواجه و این طرح عودت داده شد تا مجددا در صحن علنی مجلس مطرح شود.
وی افزود: شهرداران و روسای شوراها از نمایندگان استان به سهم خود بخواهید که در این طرح با افق و دید کافی و به خوبی تصمیم بگیرند.
*****پنجشنبه پانزدهم مرداد
-- بیست و یکمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید/حضور پرشور مردم جنوب غرب استان تهران برای استقبال از رییس جمهوری
تهران - ایرنا - اقشار مختلف مردم شهرستان های اسلامشهر، بهارستان ورباط کریم از نخستین ساعات صبح امروز (پنجشنبه)به منظور شرکت در آیین استقبال از رییس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید به شهرستان های جنوب غرب استان تهران در خیابان های منتهی به ورزشگاه خلیج فارس (محل دیدار عمومی حسن روحانی با مردم) حاضر شده اند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، خیل عظیم جمعیت مردم شهرستان های جنوب غرب استان تهران با حضوری مشتاقانه و پرشور در مجموعه ورزشی خلیج فارس اسلامشهر، آماده استقبال از رییس جمهوری و دیدار با ایشان هستند
ازدحام جمعیت در خیابان های منتهی به مجموعه ورزشی خلیج فارس به عنوان محل دیدار عمومی دکتر روحانی با مردم به نحوی است که حرکت جمعیت برای ورود به ورزشگاه به کندی انجام می شود.
--یست و یکمین سفراستانی کاروان تدبیر و امید/رییس جمهوری وارد اسلامشهراستان تهران شد
تهران - ایرنا - رییس جمهوری و هیات همراه در دومین مرحله از سفر به استان تهران صبح پنجشنبه در میان استقبال گسترده و پر شور مردم شهرستان های جنوب غرب استان تهران وارد اسلامشهر شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا قرار است تا دقایقی دیگر حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در مجموعه ورزشی خلیج فارس اسلامشهر با مردم سه شهرستان جنوب غرب استان تهران دیدار و برای آنان سخنرانی کند.
اقشار مختلف مردم شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم از نخستین ساعات صبح امروز به منظور شرکت در آیین استقبال از رییس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید به شهرستان های جنوب غرب استان تهران در خیابان های منتهی به ورزشگاه خلیج فارس (محل دیدار عمومی دکتر روحانی با مردم) حاضر شدند.
-- بیست و یکمین سفراستانی کاروان تدبیر و امید/استقبال باشکوه مردم جنوب غرب استان تهران از رییس جمهوری
تهران - ایرنا - رییس جمهوری و هیات همراه در دومین مرحله از سفر به استان تهران صبح پنجشنبه در حالی وارد شهرستان اسلامشهر شد که انبوهی از جمعیت برای استقبال از وی به خیابان ها و مسیرهای عبور وی آمده بودند.
سیل خروشان مردم شهرستان های جنوب غربی استان تهران از ساعت هفت صبح به اسلامشهر و مسیرهای منتهی به ورزشگاه خلیج فارس از جمله میدان نماز اسلامشهر سرازیر شده و اقشار مختلف مردم با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، پلاکاردهایی با تصویر رییس جمهوری و کلاه و کاور بنفش برای استقبال از رییس جمهوری حضور داشتند.
-- توسعه و پیشرفت کشور نیازمند رشد زیرساخت های ارتباطی است
اردبیل - ایرنا - رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: توسعه و پیشرفت کشور نیازمند رشد زیرساخت های ارتباطی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، نصرالله جهانگرد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل افزود: هم اکنون تمامی اقدامات اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و امنیتی وابسته به توسعه شبکه های ICT است و توسعه این امکانات به توسعه همه جانبه کشور منجر می شود.
-- با حضور وزیر جهاد کشاورزی،
طرح توسعه یک واحد کشت و صنعت در قزوین به بهره برداری رسید
قزوین-ایرنا- طرح توسعه شرکت کشت و صنعت آریا با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، روز پنجشنبه در شهرستان بویین زهرا استان قزوین به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، برای بهره برداری از طرح توسعه این شرکت کشاورزی فعال در زمینه تولید کمپوست و قارچ، 80 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
طرح توسعه این واحد کشت و صنعت که در 64 هزار متر زیر بنا اجرا شده است، دارای ظرفیت تولید سالیانه 144 هزار تن کمپوست، 23 هزار تن قارچ و یک هزار تن بذر (اسپان) می باشد و برای 500 تن فرصت شغلی ایجاد می کند.
-- با حضور قائم مقام وزیر بهداشت
47 مرکز سلامت و پایگاه بهداشتی در حاشیه شهرهای هرمزگان راه اندازی شد
بندرعباس- ایرنا- 47 مرکز سلامت و پایگاه بهداشتی در حاشیه شهرهای هرمزگان روز پنجشنبه با حضور کلانتری قائم مقام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه های بهداشت کشور راه اندازی شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار این مراکز اظهار داشت: این 47 مرکز، شامل 23 مرکز سلامت و 24 پایگاه بهداشتی است که در شهرهای حاشیه ای و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه راه اندازی این مراکز از جمله بسته های حمایتی طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت می باشد، افزود: این طرح با هدف ارتقاء شاخص های بهداشتی در حاشیه شهرهای بندرعباس و میناب و شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت مانند قشم ، حاجی آباد ، بندرلنگه ، رودان و کیش راه اندازی شده است.
-- معاون وزیر:تقویت وحدت مذاهب، سیاست مهم وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است
زاهدان- ایرنا- معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش برای تقویت وحدت میان مذاهب اسلامی و همگرایی قومی و مذهبی از مهمترین سیاست های دولت تدبیر و امید و این وزارتخانه است.
به گزارش ایرنا حسین نوش آبادی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: دولت تلاش دارد با تخصیص اعتبارات لازم بیش از گذشته در مسیر نزدیکی همگرایی قومی و مذهبی در کشور گام بردارد.
وی تاکید کرد: حرکت در مسیر توسعه عدالت فرهنگی و کاهش فاصله میان مذاهب و پرکردن این خلا ها به لحاظ کمی و کیفی در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری از مهمترین اولویت های دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد است.
-- پنج پروژه ارتباطی با حضور وزیر ارتباطات در استان اردبیل افتتاح شد
اردبیل - ایرنا - پنج پروژه ارتباطی با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسوولان و نمایندگان استان اردبیل روز پنجشنبه به طور نمادین افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها در شهرستان اردبیل به میزان 4.6 گیگابایت در ثانیه از جمله این پروژه هاست.
توسعه ظرفیت شبکه انتقال در شهرستان های اردبیل، بیله سوار، گرمی، خلخال، مشگین شهر و پارس آباد 32 هزار و 256 E1، ایجاد مسیر پشتیبان ارتباطات ملی استان مسیرهای (protection) اردبیل به قزوین یک گیگا بایت در ثانیه از دیگر پروژه هایی بود که با حضور محمود واعظی در شرکت ارتباطات زیرساخت استان اردبیل به بهره برداری رسید.
-- معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور:راه آهن سراسری سال آینده به ایستگاه کرمانشاه می رسد
ایلام - ایرنا - معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور از برنامه ریزی این شرکت برای امتداد خط ریلی کشور به شهر کرمانشاه تا پایان سال آینده خبر داد.
به گزارش ایرنا سید مسعود نصر آزادانی روز پنجشنبه در ایلام اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث خطوط ریلی از ایستگاه سمنگان در اراک به سمت ملایر در استان همدان به اتمام رسیده و در آستانه بهره برداری است.
وی افزود: اجرای راه آهن در مسیر ملایر تا کرمانشاه نیز از نظر زیرسازی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود محدودیت منابع اعتباری و تخصیص کم، سال آینده شاهد ریل گذاری مسیر فیروزان - کرمانشاه و راه اندازی ایستگاه کرمانشاه خواهیم بود.
-- وزیر ارتباطات و فناوری/دولت تدبیرو امید خود را نه قیم مردم که خدمتگزار آنها می داند
اردبیل - ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش دولت تدبیر و امید در این دو سال این بوده است که به گونه ای عمل کند که به جای قیم بودن خدمتگزار مردم باشد.
محمود واعظی روز پنج شنبه در شورای اداری استان اردبیل افزود: تاکید دکتر روحانی در نخستین جلسه هیات وزیران پس از انتخاب بعنوان رییس جمهوری این بود که با مردم صادق باشیم ، این دولت دولت راستگویان است و هیچ آمار و اطلاعات نادرست نباید به مردم داده شود و وعده ها نیز اگر عملی باشد باید طرح شود.
وی بیان کرد: دکتر روحانی با شعار احیای اخلاق به صحنه آمد و تلاشش در این مدت عملی کردن این وعده و اعتماد سازی در بین مردم بود ، اینکه مردم دولت را متعلق به خود دانسته و به آن اعتماد داشته باشند.
-- رییس جمهوری از نخستین شهرک خصوصی صنعت چوب کشور در اسلامشهر دیدن کرد
تهران- ایرنا- رییس جمهوری در جریان سفر به شهرستان های جنوب غرب استان تهران روزپنجشنبه از نخستین شهرک صنعتی خصوصی چوب و صنایع وابسته کشور در احمد آباد مستوفی دیدن کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا شهرک بهسازی صنایع چوب ایران نخستین شهرک صنعتی خصوصی کشور است که فاز نخست آن با 31.5 هکتار وسعت به بهره برداری رسیده است.
به گفته ی مسوولین این شهرک صنعتی فاز دوم این مجموعه صنعتی نیز با 60 هکتار وسعت به تازگی جواز ساخت آن صادر شده است.
رییس جمهوری و هیات همراه دقایقی پیش از بخش های مختلف فاز نخست این مجموعه صنعتی دیدن کرد و در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفت.
-- وزیر جهاد کشاورزی:سالانه 400 هزار هکتار از زمین های زراعی و باغی زیر پوشش آبیاری نوین قرار می گیرند
قزوین-ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه چهار میلیون هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور قابلیت اجرای آبیاری تحت فشار را دارند گفت: طی افق 10 ساله هر سال 400 هزار هکتار از این زمین ها به سیستم آبیاری نوین مجهز می شوند.
به گزارش ایرنا محمود حجتی روز پنجشنبه در جریان بازدید از دو طرح آبیاری تحت فشار باغات انگور در شهرستان های بویین زهرا و تاکستان استان قزوین، افزود: توسعه شبکه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی کشور، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی گسترش شبکه آبیاری تحت فشار در این بخش را با توجه به محدودیت های منابع آبی ضروری دانست و اظهارکرد: این مهم ضمن صرفه جویی در مصرف آب، به ارتقای بهره وری در تولید محصولات کشاورزی کمک قابل توجهی می کند.
-- وزیر ارتباطات:نظارت بر اپراتورها و شرکت های اینترنتی تشدید می شود
اردبیل - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشدید نظارت بر اپراتورها و شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی خبر داد.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان اردبیل در پاسخ به این سوال که چرا مردم افزایش پهنای باند اینترنت را حس نمی کنند، اظهار کرد: شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت بخش خصوصی هستند و با توجه به گزارش هایی در این سفر دریافت کردیم، باید نظارت ها را بر اپراتورها و شرکت های خدمت رسان افزایش دهیم.
-- وزیر آموزش و پرورش:زنده کردن یاد شهدا باعث اعتلای اسلام و انقلاب می شود
قزوین - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: زنده کردن یاد شهیدان باعث اعتلای اسلام و انقلاب می شود.
به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به استان قزوین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان کشور سبب تثبیت و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.
-- وزیر بهداشت:دانشگاهای علوم پزشکی باید در حوزه آموزش ماموریت محور باشند
ساری - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاهای علوم پزشکی باید در حوزه آموزش ماموریت محور باشند.
حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چند مرکز درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل در نشست با استاندار مازندران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسوولان در بیمارستان آیت الله روحانی بابل افزود: اگر قرار است در مازندران بخشی به عنوان مثال پیوند اعضا راه اندازی شود، بهتر است که در یک دانشگاه یا مرکز درمانی باشد تا نه انرژی منابع انسانی و نه نیروی تخصصی به هدر رود.
-- معاون وزیر کشور: دولت تدبر و امید از احزاب و فعالیت آنها حمایت می کند
مشهد - ایرنا - معاون سیاسی وزارت کشور گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می کند هزینه فعالیت سیاسی را در کشور کاهش دهد و از احزاب و فعالیت سیاسی آنها حمایت کند.
استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه به نقل از محمدحسین مقیمی در نشست احزاب و تشکلهای سیاسی خراسان رضوی در مشهد گزارش داد: تاکنون انجام کار سیاسی و حزبی در ایران هزینه داشته لذا دولت خود را مکلف می داند امنیت نشستهای سیاسی را تامین کند تا توسط فرد یا گروهی بر هم نخورد.
-- روحانی: باید علاوه بر موضوع هسته ای در سایر مسائل نیز باجهان تعامل کنیم
تهران- ایرنا- رییس جمهوری با رد تفکر عده ای که گمان می کنند، مشکل ما با برخی از کشورهای جهان تنها موضوع هسته ای است و با حل آن تمامی مشکلات حل می شود؛ گفت: باید علاوه بر موضوع هسته ای در سایر مسائل نیز با جهان تعامل کنیم.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی در مصاحبه پایانی بیست و یکمین سفر استانی خود به جنوب غرب استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط شکل گرفته پس از توافق هسته ای با کشورهای 1+5 افزود: باید بتوانیم تمام شرایط لازم را برای تولید مهیا کرده و صادرات غیر نفتی را گسترش دهیم تا روابط مان با کشورهای جهان گسترش یابد.
وی با اشاره به دیدار از نخستین شهرک صنعتی خصوصی چوب و صنایع وابسته گفت: این شهرک صنعتی با تمام شهرک های صنعتی که در ایران وجود دارد متفاوت است.
-- وزیر ورزش و جوانان :تقویت زیرساخت های ورزشی کشور در دوره پساتحریم سرعت می گیرد
کرج ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت تقویت زیرساخت های ورزشی کشور با رفع تحریم ها سرعت می گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه رقابت های جهانی اسکی روی چمن در پیست دیزین، در گفت وگو با ایرنا، افزود: عمر زیر ساخت های پیست های اسکی کل کشور به خصوص دیزین، بالای 30 سال است و می طلبد نگاه جدی به امکانات داشته باشیم و با به روز رسانی شرایط موجود در جهت گسترش بیش از پیش اسکی قدم برداریم.
محمود گورزی بیان کرد: پیست بین المللی دیزین نیز به عنوان یکی از مجموعه های شناخته شده جهان نیاز شدید به ترمیم و بهبود زیر ساخت دارد و امیدوارم با رفع تحریم ها گشایشی در این خصوص صورت گیرد.
-- معاون وزیر نیرو بر تعویض بخشهای فرسوده شبکه تامین آب مهاباد تاکیدکرد
مهاباد - ایرنا - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بر تعویض بخشهای فرسوده شبکه تامین آب شهرستان مهاباد تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، رحیم میدانی که روز پنج شنبه جهت بازدید از دو طرح تامین آب برج آبگیر و تصفیه خانه مهاباد به این شهرستان سفر کرده است ، در مورد تعویض بخش های فرسوده شبکه آب شهری مهاباد نیز قول مساعدت داد.
-- وزیربهداشت از بیمارستان کودکان بابل بازدید کرد
ساری - ایرنا - وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه از بخش ان آی سی یو مرکز آموزشی - درمانی بیمارستان ویژه کودکان در امیرکلای بابل بازدید کرد.
دکتر حسن قاضی زاده هاشمی که توسط استاندار مازندران و تعدادی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی همراهی می شد همچنین از بخش آنکولوژی ، اورژانس و بخش پیوند مغز استخوان این بیمارستان نیز بازدید کرد و در جراین روند اقدامات انجام شده از سوی پزشکان قرار گرفت.
-- معاون وزیرصنعت:دولت رونق بخش تولید را در راستای افزایش صادرات هدفگذاری کرده است
دزفول - ایرنا - معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:دولت با هدف کمک به بخش صنعت و رونق بخشیدن به کسب و کار و اشتغال؛ افزایش تولید را در راستای توسعه صادرات غیر نفتی هدفگذاری کرده است.
محسن صالحی نیا پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شمال استان خوزستان در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا افزود:در این راستا وزارت صنعت ،معدن و تجارت به واحدهای تولیدی کمک می کند تا با بهره مندی از دانش و فناوری روز و به روز کردن خط تولید بتوانند علاوه بر افزایش تولید با سرعت بیشتری وارد عرصه صادرات شوند.
وی حمایت از واحدهای تولیدی با هدف خودکفایی کشور و تامین نیاز داخل و نیز افزایش صادرات را سیاست دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت:در این راستا به دستور رییس جمهوری کارگروه بررسی مسایل و مشکلات بخش تولید و واحدهای تولیدی در تمام استانهای کشور به ریاست استانداران تشکیل شده است.
-- فانی: 200میلیارد تومان سرانه مدارس کشور تا پایان شهریور ماه واریز می شود
قزوین- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش از واریز 200 میلیارد تومان به عنوان سرانه مدارس کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار از محل منابع دولتی تخصیص می یابد.
علی اصغر فانی روز پنجشنبه در حاشیه یادواره شهدای فرهنگی الموت در روستای خشکچال قزوین در جمع خبرنگاران افزود: این سرانه طبق مصوبه دولت به حساب آموزش و پرورش واریز شده است.
وی با اشاره به اینکه در سراسر کشور 406 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند، اظهارکرد: در آموزش و پرورش با وجود آنکه بودجه مدارس شبانه روزی در دولت یازدهم دو برابر شده است، اما این میزان هنوز کافی نیست.
-- 147 میلیارد ریال برای تکمیل و اجرای شبکه سد بویلاپوش خوی اختصاص یافت
ارومیه ـ ایرنا ـ معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: امسال بیش از 147 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اجرای شبکه های پایاب سد انحرافی بویلاپوش خوی اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا ، رحیم میدانی روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان خوی و در بررسی مسائل و مشکلات بخش آب و فاضلاب شهرستان های خوی و چایپاره اظهار کرد: سد انحرافی بویلاپوش برای تامین آب شش هزار و 500 هکتار از اراضی 15 روستای این شهرستان اجرا می شود و هم اکنون با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.
-- معاون توسعه و عمران وزارت کشور:
طرح حمایت از شهرهای کوچک دارای هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است
سمنان - ایرنا - معاون توسعه و عمران امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: طرح حمایت از شهرهای کوچک در سال 94 هفت هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.
هوشنگ خندان دل روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان افزود: این طرح با هدف جلوگیری از مهاجرت شهروندان از شهرهای کوچک و ایجاد حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ اجرایی می شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح در سال گذشته 6 هزار میلیارد ریال اعتبار داشت که در سال 94بر اساس اختیارات وزارت کشور و طبق بند (ه) تبصره 9 قانون بودجه سال 94 به هفت هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
-- 50 درصد بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ها تخصیص یافت
مشهد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 50 درصد بودجه امسال این وزارتخانه به استان ها تخصیص یافت.
علی اصغر کاراندیش مروستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به استان هاست افزود: بودجه کل این وزارتخانه کمتر از سایر وزارتخانه ها و 36 صدم درصد بودجه کشور است.
وی اظهار کرد: در حوزه معاونت های این وزارتخانه معاونت قرآن و عترت با دو هزار میلیارد ریال اعتبار بیشترین اعتبار را در بین معاونت های این وزارتخانه به خود اختصاص داده است.
-- معاون وزیر نیرو:دستگاه قضایی سریعتر به پرونده های دخل و تصرف حریم رودخانه ها رسیدگی کند
مهاباد - ایرنا - معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: برای جلوگیری از حوادث اخیر، دستگاه قضایی باید با سرعت بیشتری به پرونده های دخل و تصرف حریم رودخانه ها رسیدگی کند .
رحیم میدانی روز پنجشنبه در بازدید از طرح انتقال آب زرینه رود به سیمینه رود در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک هزاران پرونده در زمینه شکایت وزارت نیرو از متخلفان دخل و تصرف حریم رودخانه ها در دستگاه قضایی وجود دارد که در نوبت رسیدگی هستند.
-- قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت:
15 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش طرح ارایه خدمات مراقبتهای اولیه قرار گرفتند
بندرعباس- ایرنا- قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: بااجرای طرح مراقبتهای اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهر وشهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر که ازروزپنجشنبه به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شده، 15 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ناصر کلانتری روز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار 47 مرکز سلامت و پایگاه بهداشتی در هرمزگان که با حضور جمعی از مسوولان استان برگزار شد، اظهار داشت: تحلیل وضعیت سلامت، نظام مراقبت سلامت، تـرویج سلامت، خدمات پیشگیری، کنترل بیماری های واگیردار، بیماری هـای غیرواگیـر، بهداشـت محـیط، آمـادگی و پاسـخ در بحـران و بهداشت حرفه ای بخشی از برنامه های این طرح است.
-- معاون وزیر ارشاد: اخلاق رسانه ای گمگشته امروز است
کرمان - ایرنا - معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اخلاق رسانه ای، گمگشته امروز فضای رسانه ای است.
به گزارش ایرنا حسین انتظامی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی استان کرمان که همزمان با مراسم روز خبرنگار در کرمان برگزار شد، افزود: مایه تاسف است در رسانه ها مطالبی را می بینیم که در آن ها اخباری نگاشته شده و بدون ذکر منبع و با عنوان «گفته می شود» و «شنیده می شود» مطالبی در آن ها منعکس شده است.
وی گفت: این امر در حالی انجام می شود که اصول حرفه ای خبرنگاری و کار در حوزه رسانه تاکید می کند که اخبار باید منبع داشته باشند.
-- معاون وزیر علوم:تولیدعلم متناسب با نیازهای بومی و منطقه ای اولویت وزارت علوم است
یاسوج - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری گفت: تولید علم متناسب با نیازهای بومی و منطقه ای رویکرد و سیاست مهم این وزارتخانه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ضیا هاشمی پنجشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: تولید علم و هدایت دانشگاه ها به سوی قابلیت های هر منطقه نیاز امروز علم و پژوهش در کشور است.
وی اظهار کرد: رویکرد مبتنی بر اقتصاد دانش بنیاد و کاربردی کردن پیوند دانشگاه، اقتصاد و صنعت راهکار اصلی واحدهای آموزش عالی پویا است.
****جمعه شانزدهم مرداد
-- معاون وزیر علوم:شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور ایجاد شد
یاسوج - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور ایجاد شده است و شیوه نامه تشکیل این شورا در جهاد دانشگاهی استان ها بزودی ابلاغ می شود.
به گزارش ایرنا، سید ضیا هاشمی پنجشنبه شب در آیین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه وبویراحمد افزود: این شورا با هدف ساماندهی بهتر امور علمی و فرهنگی جهاد دانشگاهی و ارتباط مطلوب این نهاد با دانشگاه ها تشکیل شده است که به توسعه کمی و کیفی این فعالیت ها کمک خواهد کرد.
وی جهاد دانشگاهی را مولود انقلاب و از ستون های علمی کشور دانست و اظهارکرد: در 35 سال اخیر جهاد دانشگاهی منشا افتخارات علمی و فرهنگی ارزنده بوده است.
-- معاون وزیر:وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از آثار فاخر خبرنگاران حمایت می کند
مشهد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه از خانه مطبوعات و آثار فاخر و ارزشمند هنرمندان، خبرنگاران و اهالی فرهنگ حمایت می کند.
علی اصغر کاراندیش مروستی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در مشهد افزود: حمایت از خانه مطبوعات در استان ها از وظایف وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است از این رو امسال 500 میلیون ریال به خانه مطبوعات استان خراسان رضوی اختصاص یافته که امید است کمکی به این مجموعه باشد.
وی با بیان اینکه آثار فاخر و ارزشمند هنرمندان، خبرنگاران و اهالی فرهنگ مورد حمایت جدی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار می گیرد از خبرنگاران خواست آثار فاخر خود را به این وزارتخانه ارسال کنند.
-- وزیر بهداشت:خیران سلامت سه هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان کمک کردند
ساری- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون خیران سلامت کشور با کمک سه هزار میلیارد تومانی یاریگر این وزارتخانه برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر بوده اند.
سید حسن هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست خیران سلامت مازندران در ساری افزود: اکنون 600 مجموعه و تشکل مردم نهاد خیران سلامت در کشور وجود دارد که از این تعداد 300 مجموعه فعال هستند.
وی ادامه داد: 100 مجموعه و تشکل سلامت، حضور جدی و فعال در این عرصه دارند و بخوبی ایفای نقش می کنند.
-- معاون وزیر ورزش و جوانان:گسترش ورزش های همگانی از رویکردهای مهم دولت است
مشهد - ایرنا - معاون توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گسترش ورزش های همگانی را از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید دانست و بر استفاده از ظرفیت های بخش های مختلف برای توسعه این ورزش ها تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا شعبانی بهار روز جمعه در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در مشهد از مسوولین خواست عنایت بیشتری به گسترش ورزش های همگانی و نهادینه کردن آن بین آحاد مردم داشته باشند.
وی همچنین از ورزش های همگانی به عنوان بستر مناسب برای نهادینه کردن ورزش در زندگی شخصی و اجتماعی مردم یاد کرد و گفت: برنامه های پیاده روی خانوادگی زمینه ساز تحقق مطلوب این امر است.
تهرام/1484

 

 
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبیر: newsroom@irna.ir
 
 

باشگاه مخاطبان ایرنا

 
   
   
 
 
 
 
 
 
 
 
  ارسال
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
تبادل لینک فقط با وبلاگ های رزومیهن وبلاگ اسکای انجام می شود باهیچگونه سایت تبلیغاتی تبادل لینک نمی شود. سایتهای خبر گذاری مورد تایید خبر خوان فایر3سایتهای تایید شده از سوی ستاد ساماندهی می باشد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پرتالهای جامع
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 331
  • بازدید ماه : 331
  • بازدید سال : 2,358
  • بازدید کلی : 33,044
  • لوگوهای ما

    خبرخوان عمومی فایر3